Selamat Singgah!

Assalamu'alaikum & Salam Sejahtera,

Selamat datang ke FunCrayons. Blog ini menyediakan material/bahan belajar tambahan untuk para pelajar kelas tuisyen kami. Kami dengan rendah diri ingin berkongsi dengan kalian semua.

Suka diingatkan di sini, apa yang kami kongsikan di sini ialah bahan-bahan yang kami rasakan sesuai dan dapat membimbing murid/pelajar. Blog ini tidak menawarkan khidmat untuk memberi nota penuh atau menyediakan karangan lengkap untuk menyiapkan tugasan sekolah mana-mana pelajar. Mohon budi bicara kalian agar tidak meninggalkan komen-komen yang tidak bermoral.

Gunakan bahan di blog ini sewajarnya dan dapatkan sumber rujukan lain untuk membantu anda belajar. Kami tidak akan bertanggungjawab atas sebarang masalah atau kesulitan yang anda alami ekoran bergantung sepenuhnya pada isi kandungan blog ini.

Selasa, April 20, 2010

Autobiografi - Aku Sebuah Buku Rujukan


book

Pendahuluan
  • nama – berasal dari sebuah syarikat penerbitan buku di Ampang – nama syarikat – warna kulit – tajuk buku – digunakan sebagai buku rujukan

Isi – isi
  • setelah dicetak – dihantar ke kedai – kedai buku – digemari oleh para pelajar
  • seorang budak lelaki – membelek – belek diriku – cuba melihat isi kandunganku – bulat hati untuk membeliku – setelah membayar hargaku (RMXX) – aku dibawa pulang
  • dibawa ke sekolah keesokan harinya – ditunjukkan kepada guru – dipuji oleh guru kerana membeli buku rujukan yang berkualiti – aku turut berasa bangga
  • aku digunakan semasa tuanku membuat ulangkaji – menggunakan sepenuhnya maklumat – maklumat yang terkandung dalam halaman muka suratku – sekali sekala aku turut dipinjamkan kepada kawan – kawan tuanku
  • sewaktu ujian bulanan – mendapat markah tinggi – memeluk dan menciumku sebagai tanda terima kasih – menurut tuanku aku telah menyumbang ke arah kejayaannya itu

Penutup
  • aku benar – benar gembira dapat berkhidmat dengan tuanku – aku masih dalam keadaan yang baik walaupun telah setahun bersama tuanku – balutan plastik di tubuhku masih rapi – setelah tuanku tidak menggunakanku – aku tidak dibuang – diberikan kepada adiknya – aku berasa bahagia

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Elakkan meninggalkan komen sebagai Anonymous/Tanpa Nama. Pilih 'Nama/URL', isikan nama (Tidak perlu isikan URL) dan tekan 'Teruskan'.

Follow by Email