Selamat Singgah!

Assalamu'alaikum & Salam Sejahtera,

Selamat datang ke FunCrayons. Blog ini menyediakan material/bahan belajar tambahan untuk para pelajar kelas tuisyen kami. Kami dengan rendah diri ingin berkongsi dengan kalian semua.

Suka diingatkan di sini, apa yang kami kongsikan di sini ialah bahan-bahan yang kami rasakan sesuai dan dapat membimbing murid/pelajar. Blog ini tidak menawarkan khidmat untuk memberi nota penuh atau menyediakan karangan lengkap untuk menyiapkan tugasan sekolah mana-mana pelajar. Mohon budi bicara kalian agar tidak meninggalkan komen-komen yang tidak bermoral.

Macam-macam Ada =)

Khamis, Februari 02, 2012

Novel Merenang Gelora - Teknik Plot


~ Pemerian ~
Badri tidak menghiraukan usikan adiknya. Dia menyuap nasi lemak dan mengunyahnya perlahan-lahan.

~  Imbas kembali ~
Jamil menjelaskan kehilangannya dari sekolah kerana berpindah ke Sarawak ketika bertemu semula dengan Badri di resort Jamil.

 ~ Imbas Muka ~
Kumar mengandaikan sekiranya Meng Kong mengambil telefon bimbit dari kotak baharu ayahnya pasti akan mengesyaki sesuatu.

~ Dialog ~
"Kalau Badrul buat salah, abang jangan tangkap”, usik Badrul lagi.

~  Saspens ~
Kehilangan Jamil di sekolah tidak dapat dijejaki oleh Badri.

~  Kejutan ~
Shahrul dan rakan-rakannya terkejut apabila Badri tiba-tiba muncul di pondok tempat mereka berbincang tentang jualan telefon bimbit.

~  Monolog dalaman ~
Shahrul mengucapkan terima kasih kepada Badrul dalam hatinya.

1 ulasan:

Elakkan meninggalkan komen sebagai Anonymous/Tanpa Nama. Pilih 'Nama/URL', isikan nama (Tidak perlu isikan URL) dan tekan 'Teruskan'.